Tesco rolt e-commerce internationaal uit

Posted by on okt 12, 2012 in home, Internationaal, Nieuws

 

Tesco online bezorgt ook in Centraal-Europa

Tesco rolt e-commerce verder uit in Centraal-Europa. Naast de Tsjechen en de Polen kunnen nu ook Slovaakse consumenten online bestellen. Het is een vervolgstap in Tesco’s werelwijde uitrol van e-commerce. Voor de nabije toekomst staan ook Thailand en Maleisië op het programma.

In Slowakije zal Tesco in eerste instantie online bestelde orders picken vanuit twee winkels die Bratislava en verschillende kleinere plaatsen in de omgeving als verzorgingsgebied hebben. Zo’n 1000 klanten kunnen kiezen uit 20 duizend food (vers, diepvries en dkw) en non-food items zoals speelgoed, schoonmaakmiddelen, kranten en tijdschriften.

Innovatief en op te schalen

Slowakije – waar Tesco zo’n 126 winkels heeft – is het volgende land waarin Tesco haar fysieke aanwezigheid een online dimensie geeft. “We hebben onze kennis en ervaring gebruikt van onze online operaties in Groot-Brittannië, Ierland, Zuid-Korea en – meer recentelijk – Tsjechië en Polen”, zegt Ken Towle, Tesco’s Online Food and Internet Retailing Director in een persbericht. “We willen een innovatief IT-platform creëren dat geavanceerd is en dat verder kan worden opgeschaald.”

Ontwikkeld vanuit India

Dit IT-platform dat de uitrol van Tesco’s online operatie wereldwijd faciliteert, is ontwikkeld door het Hindustan Service Centre (HSC) in India. HSC is een dochterbedrijf van Tesco en speelt een centrale rol voor de mondiale Tescogroep. Het ondersteunt Tesco met diensten op het gebied van IT, financiële services en R&D. Vanuit dit door HSC ontwikkelde platform zegt Tesco dat het binnenkort ook online shopping zal uitrollen naar haar operaties in Thailand en Maleisië.